View Full Version : AK 6handed vs re-raise ja all-in voiko maksaa?
montondeity
10-13-2008, 03:42 PM
AK tulee käteen utg.. normi reissu 3x bb kun blindit on aika isot.. semi tight pelaaja laittaa kovan re-reissun, ja sitten tulee viel all-in buttonilta.. voiko millään maksaa? jos käden hävii nii jäis korkeintaan ~2bbtä..? ite päätin kippaa ja vastustajilla oli AK ja JJ eli aika paljon jäljellä oltiin AKlla..
sam123uli
10-13-2008, 03:44 PM
mielestäni hyvä kippi.. Itse en mene melkein koskaan all-in pre-flop jos kädessä AK.. raise ja toivotaan että floppi osuu. Jos ei osu niin päästään vielä melkos halvalla pois potista.
Noilla actioneilla toi on helppo kippi. Jos hyvin käy oot coinflipissä, joskus dominoitu.
montondeity
10-13-2008, 03:55 PM
se on totta mutta AK on myös paljon vahvempi 5kortin kätenä kuin pelkästään 3kortin(flopin katsominen jos tulee pelkkä call),ja jos haluu voittaa turnen nii on pakko voittaa kaikki coinarit melkein, (jos on semmonen pokerstars 10miljoonan pelaajan turne ainakin =P)... tossa vaiheessa ei oltu goinariss joten oli semi hyvä kippi mutta 6handed se AK on aika "preflop-nuts" niinkuin kaveri sanoo =P
eurynomee
10-13-2008, 04:47 PM
AK:n kippaaminen tuossa tilanteessa on selviö.. yleensä tuolla actionilla mulla menee pakkaan JJ-QQ, riipuen tietysti riideistä.
crymeriver
10-13-2008, 05:04 PM
Hyvä kippi tolla stäckillä.
tonzza
10-13-2008, 05:10 PM
jooh toillasta actionia vastaan helppo kippi.
salminen1987
10-13-2008, 05:27 PM
AK:n kippaaminen tuossa tilanteessa on selviö.. yleensä tuolla actionilla mulla menee pakkaan JJ-QQ, riipuen tietysti riideistä.
täytyy olla pikkasen eri mieltä.. täytyy kumminkin ottaa huomioon et onko keski-position korottaja kykenevä muuvaileen ja millanen stäkki sillä on sekä se onko allin mies kykenevä näkeen keskipositio reissun re-ryöstönä tietäen sun kippaavan ak(ja sun tapauksessa jj qq) tohon actioniin.. olipa sekavaa tekstiä toivottavasti sai jotain selvää. kysymykseenkin vois vastata joskus kippi joskus koppi riippuen aiemmasta actionista ja stäkki syvyyksistä
BluffiLaze
10-13-2008, 06:09 PM
Olen samaa mieltä, että oli oikea ratkaisu. AK:n kippaaminen tuossa tilanteessa ei tosin ole mikään selviö jos haluaa voittaa.
eurynomee
10-13-2008, 06:20 PM
täytyy olla pikkasen eri mieltä.. täytyy kumminkin ottaa huomioon et onko keski-position korottaja kykenevä muuvaileen ja millanen stäkki sillä on sekä se onko allin mies kykenevä näkeen keskipositio reissun re-ryöstönä tietäen sun kippaavan ak(ja sun tapauksessa jj qq) tohon actioniin.. olipa sekavaa tekstiä toivottavasti sai jotain selvää. kysymykseenkin vois vastata joskus kippi joskus koppi riippuen aiemmasta actionista ja stäkki syvyyksistä
Kuten sanottua, riippuu hyvin paljon riideistä. Jos keskipostiosta oleva tight pistää re-raisea mun AK:lle + Button laittaa allin, niin todennäköisesti jäljessä ollaan ja paljon. Topicin aloittaja ei tosin kerro millaiset stackit kelläkin on, mutta buttonin allin haisee JJ-AA, joten AK:lle en anna kauheasti arvoa 3-way pf allin tuossa vaiheessa. Tietty jos molemmat on lose maniac, niin AK alkaa vaikuttaa jo varsin mukavalta.
Liian monta kertaa olen saman virheen tehny että "Anna Kournikovat" kädessä puskenu merkit keskelle 3-way actionissa ja vastassa usein ollu KK-AA.
Mutta kaikki on kiinni riideistä.
Purppurahattu
10-13-2008, 06:26 PM
Olisi mukava tietää stäkkien koko edes noin suunnilleen. En loppuvaiheessa turnausta kovin usein 10BB tai alle olevalla stäkillä edes miettisi kippiä AK:lla. Jos taas on varaa pelata niin kallistuisin kipin puolelle.
Olisi mukava tietää stäkkien koko edes noin suunnilleen. En loppuvaiheessa turnausta kovin usein 10BB tai alle olevalla stäkillä edes miettisi kippiä AK:lla. Jos taas on varaa pelata niin kallistuisin kipin puolelle.
Minulla tuli samoja ajatuksia mieleen. Pienellä stackilla (<10bb) olisin puskenut suoraan lähes missä tahansa turnauksen vaiheessa (satelliittia lukuunottamatta).
badXbad
10-13-2008, 06:32 PM
kyl tol stackil ja noiden muuvien jälkeen AK on kipattava...olet lähes 100% jäljessä jompaa kumpaa ja toinen vie yhtä varmasti sinulta ohivetoon tarvitsemasi outit...
montondeity
10-13-2008, 08:28 PM
"Topicin aloittaja ei tosin kerro millaiset stackit kelläkin on, mutta buttonin allin haisee JJ-AA, joten AK:lle en anna kauheasti arvoa 3-way pf allin tuossa vaiheessa. Tietty jos molemmat on lose maniac, niin AK alkaa vaikuttaa jo varsin mukavalta."
Joo eli blinds 100/200 ja ehkä ante20, mulla oli noin 13k ja olin pelannu semi loose, semi-tight keskipsitiosta oli 11-12K ja napilta puskeva vähän vähemmän, 10k muistaakseni, avg joku 18-20k.. eli ihan ok stäkki mutta blindit nous aika nopeesti ja turne loppuikin siihen että grindasin itteeni liian shortiks (10bbtä) ja puskin bigblindist fyffet keskelle, jälleen AKlla ja tälläkertaa en osunnu ku vihulla pockets, alle 10.. better thinking next time
Mongoose
10-14-2008, 05:31 AM
Kyllä kippi on hyvä tuolla äksönillä.. Itellä tuli ekana mieleen, että toinen pelaaja syö vähintään osan omista outeista ja toisella on pari, jota vastaan muutenkin ollaan hiukan jäljessä
psktkr
10-14-2008, 07:00 PM
Suhteellisen selkeä kippi, sillä parhaimmillaankin ollaan vain flipissä.
Heiluri
10-14-2008, 08:07 PM
Mahdoton kommentoida tähän mitään ilman että tietää tarkkoja stäkkejä. Uskomatonta settiä muilta postaajilta.
montondeity
10-14-2008, 08:28 PM
Mahdoton kommentoida tähän mitään ilman että tietää tarkkoja stäkkejä. Uskomatonta settiä muilta postaajilta.
nojuu en ajatellut sitä kun aloitin tän topicin mutta vähän ylöspäin tätä sivua niin näet aika tarkka stäkki selostus
Pete Malmi
10-14-2008, 09:51 PM
En lähtis koskaan kippaamaan noilla stäkeillä.
redeye1986
10-14-2008, 10:14 PM
mielestäni hyvä kippi.. Itse en mene melkein koskaan all-in pre-flop jos kädessä AK.. raise ja toivotaan että floppi osuu. Jos ei osu niin päästään vielä melkos halvalla pois potista.
AK:n vahvuus perustuu juurikin siihen, että sillä nähdään kaikki 5 pöytäkorttia ja minä ainaki henk.koht olen aina valmis menemään sillä ainaki sittareissa. Tosin tässä on kaks vastustajaa jo mukana nii se on vähä 50-50, mutta normaalisti tavoite AK:lla on saada merkit keskelle preflop. Nuo puheet vaikuttaa siltä, että esim maksaisit AK:lla normaali avauksen, etkä edes 3-bettais. Heikkoa peliä minun mielestä, mut jokainen omalla tyylillään.
Nii ja jos mennään ite asiaan niin riippuu todella monesta asiasta mitä tossa tehdään. Mut joo onhan tuossa liikaa pelaajia mukana AK:lle... Minkähän kokonen sittari mahtaa olla kyseessä. 10$ tai sitä pienempi niin instacall. Ja jos on turbo niin vielä nopeampi maksu. Jos taas on 100$ deepstack sittari niin instafold. Hankala kommentoida paremmin näillä tiedoilla. 10$ sittarissa sieltä ois voinu kääntyä 99 ja QJ tai vielä huonompaa
maranpaja
10-15-2008, 09:26 AM
Siis, hero voisi tassa kertoa hieman stackien syvyyksista ja turnauksesta.
Ollaanko turnauksessa lahella rahasijoja. Onko mahdollisesti kallis turnaus?
Onko sankarilla tarkoitus paasta rahoille vai taistella voitosta?
6max peleissa AK:n kippaaminen on melko weakkia. Olisi hienoa jos hero saisi vaikka kaden laitettua tanne foorumille niin voisi tehda tarkemman analyysin.
maranpaja
10-15-2008, 09:27 AM
Niin, siis tarkein tietysti on se paljonko herolla niita bb:t on takana (coveraako vihu).
montondeity
10-15-2008, 05:23 PM
"Topicin aloittaja ei tosin kerro millaiset stackit kelläkin on, mutta buttonin allin haisee JJ-AA, joten AK:lle en anna kauheasti arvoa 3-way pf allin tuossa vaiheessa. Tietty jos molemmat on lose maniac, niin AK alkaa vaikuttaa jo varsin mukavalta."
Joo eli blinds 100/200 ja ehkä ante20, mulla oli noin 13k ja olin pelannu semi loose, semi-tight keskipsitiosta oli 11-12K ja napilta puskeva vähän vähemmän, 10k muistaakseni, avg joku 18-20k.. eli ihan ok stäkki mutta blindit nous aika nopeesti ja turne loppuikin siihen että grindasin itteeni liian shortiks (10bbtä) ja puskin bigblindist fyffet keskelle, jälleen AKlla ja tälläkertaa en osunnu ku vihulla pockets, alle 10.. better thinking next time
siinä taas noi tiedot.. ja kyseessä on sm shorthanded, kuin jäljellä on ~70-80 ja tavoite oli tietysti voittaa (vähintään final6)
Heiluri
10-15-2008, 09:52 PM
Ihan selvä fold tollasilla stäkeillä. Jollain <= 30 stäkeillä arposin heti.
Juiceppi90
10-16-2008, 08:50 AM
Peruskippi. Pakostikin ollaan jäljessä tossa.. ja turha se on lähtee gämbläämään, jos jää vielä pelikelpoinen pino :)
jesusjimmy
10-16-2008, 09:26 AM
Selvä kippi tossa vaiheessa kun tulee bet, raise, re-raise ja allin. Oli ihan perus kippi vaikka mahdollisuuksia olisi ollut.
kanajorma
10-17-2008, 10:29 PM
pokerimaalla pelaa merkillä Elche ja Irone ja molemmat (yllättäem) italiasta pelaajia.kuppas yli 600€ meiltä 30min aikana nii päätettiin jäljittää IP-osote ja arvatkaa mihin pääty POKERIMAALLE vitun kusipäät näki kaikki kortit ja se selitti sit kyl ne että vaikka korotti 30€ nii pre-flopissa tää makso aina ja sil oli kädessä 2-4 ja mulla AA ja se tietenki sai suoraa ja muutki hävis AINA RIVERILLÄ NIILLE eli oikeesti älkää luottako ainakaan sokeesti peliyhtiöön koska ne palkkaa oikeesti omia pelaajia aina mukaan.... :(
Ferdie
10-20-2008, 03:51 PM
Siellä on joko iso pari + AK tai kaksi isoa paria. Paras skeenario ois AK vs JJ vs QQ, mut esim AK vs AK vs KK ois jo aika murhaava. Kyl ton AK voi kippaa jos TAG korottaa ja tulee viel reraise ellei nyt oo ihan fisu riidei noista vihuista. AQ onkin helpompi foldata mut kaikki ei pääse AK irti. WP.
sikkeri
10-21-2008, 07:22 PM
ite voisin lähtee AK:lla mukaan jos on sellanen mielentila :D mutta vaan yhtä vastustajaa vastaa, jos kaks on niin en sillon lähtis, koska väkisin on niin huono tuuri että jollakin on just AA. riippuu tietysti pitäskö saada stacki tuplattuu tai triplattuu, joskus käy tietysti hyvä mäihä ;)
Keefas
10-26-2008, 07:52 PM
AK on ehdottomasti hyvä korotuskäsi. Sitten, kun itse joutuu maksumieheksi allin-tilanteessa, jossa stäkki ei ole vielä epätoivoisen pieni niin AK lähtee usein pakkaan, ellei ole jotain syytä epäillä, että parista vihusta toisella tai molemmilla löytyy pienempi / pienemmät ässät tai jotain satunnaista bluffia. Nuo oli ehkä huonoimmat kaksi kättä, mitä olisit saanut vastaasi maksettuasi. Tietty UTG on uusi button, mutta en minä kovin useasti ala kyseenalaistamaan etuposition reissuja. Reissun ja rereissun valuet löytyy aina, lähes ilman poikkeuksia.
RiksRaks
10-27-2008, 06:41 AM
pokerimaalla pelaa merkillä Elche ja Irone ja molemmat (yllättäem) italiasta pelaajia.kuppas yli 600€ meiltä 30min aikana nii päätettiin jäljittää IP-osote ja arvatkaa mihin pääty POKERIMAALLE vitun kusipäät näki kaikki kortit ja se selitti sit kyl ne että vaikka korotti 30€ nii pre-flopissa tää makso aina ja sil oli kädessä 2-4 ja mulla AA ja se tietenki sai suoraa ja muutki hävis AINA RIVERILLÄ NIILLE eli oikeesti älkää luottako ainakaan sokeesti peliyhtiöön koska ne palkkaa oikeesti omia pelaajia aina mukaan.... :(
pitääköhän ihan paikkaansa..miksköhän tästä ei oo missään muualla puhuttu aiemmin?
edit: sori offtopic.