PDA

View Full Version : AA missä vaiheessa tahansa

FishMale
10-13-2008, 02:15 PM
Eli mitä tehdä turnauksessa kun hanskaan iskee AA ja pöydässä on muutama sekopäinen rebuy-hirmu, jos kyseessä siis rebuy, tai sitten muuten vaan joka käteen all-in iskijä. Tuntuu hieman vääryydeltä lentää bublessa ulos AA vs J4o, mutta kun voitosta taistellaan niin ei tuota AA:ta voi poiskaan heittää. Tuntuu vain että helpoin käsi kräkätä on AA. Eihän se niin ole, paitsi omalla kohdallani. :-P

Purppurahattu
10-13-2008, 02:22 PM
Siis mitä? Ei voi ymmärtää mitä tässä haetaan.. Mutta jos kysymys on mitä tehdä AA:lla turnauksessa kuplassa, niin vastaus on että korota ja pyri allin preflop.

sam123uli
10-13-2008, 02:22 PM
itse ainakin pyrin pääsemaan AA:lla preflop all-in, koska silloin tulee harvemmin turpaan:)
Jos laitan ihan minireissun niin sieltä tulee aina se kaksi maksua ja flopilla toinen saa kolmoset tai kaks paria :mad:
joten reilua reissua vaan ennen floppia jos AA käteen ja toivotaan parasta:D

Jimbero
10-13-2008, 02:29 PM
Turnauksissa ja muutenkin kannattaa tietenkin saada mahdollisimman paljon rahaa peliin pre-flopilla jos on naulat kädessä.

TS
10-13-2008, 02:29 PM
Itse en ässiä kippaa ikinä preflop! Tiedä kippaako kukaan?:rolleyes:.
Mutta tosi asiahan on että AA on random kättä vastaan vain 85/15% johossa, joten tietysti ohivetoja tulee( jos siis preflop all in). Tilanne on toinen jos on useampi räiskijä mukana pre AI. Esim 2 kaistapäätä vetää all in ja tulee heron vuoro. Herolla on noin 50/25/25% equity. Siitä voidaan päätellä että mitä useampi hullu on vastassa sitä todennäköisemmin AA häviää!:(

BlackHole90
10-13-2008, 03:00 PM
Ässillähän laitetaan aina all-in preflopissa oli tilanne mikä tahansa, vaikka WSOP:n pääturnauksen bubble. Oot kuitenkin tällä kädellä johdossa ennen floppia ja jos bubblesta on kyse niin blindit/ante ovat niin suuret että saat kohtalaisen potin vaikka kaikki muut kippaisivat :p

eurynomee
10-13-2008, 03:01 PM
ainut paikka missä edes harkitsen AA:n kippaamista PF on satelliitit juuri ennen sijoituksille pääsyä.

Tietysti AA:n kippaaminen ei ole mahdotonta jos 9 pelaajaa 10:stä menee allin ennen floppia.

zimblu
10-13-2008, 03:04 PM
kyllä ne kalkut vaan keskelle on tarkotus saada aina kun on naulat
Ja sit ei muuta kun silmät kiinni :D

montondeity
10-13-2008, 03:09 PM
hmm, juu et oo näköjään pelannu tarpeeks paljon =P.. AAlla jos et muuta uskalla niin puske vaikka suoraan kaikki sisään, ja jos bublesta on kysymys nii blindit on varmasti ihan oko saada.. en suosittele et foldaat AA preflop koskaan.. mutta jos kuitenkin foldaat, nii tee se ku pelaat mua vastaan =)

Mongoose
10-13-2008, 03:17 PM
Kyllä jos AA saa merkit keskelle preflop niin on hymy herkässä.
Flopin jälkeen turhan monta mahdollisuutta arvailla itsensä ulos potista settien jne pelossa :)

FishMale
10-13-2008, 03:29 PM
Eli ässillä on oikeasti maailman veemäisin pelata, jos ei lyö kaikkia rahoja heti. Flopin jälkeen saa arvailla onko jollakin kahdet parit tai jotain muuta roskaa, joka osuu. Varsinkin fixed limitissä ongelma on suuri. tuntuu että kohtuu panoksillakin 3/6 jengi roikkuu vaikka osoittaisit mitä vahvuutta. sitten nyrkki pöytään ja rigged rigged... Voi sitä tunteen paloa

eurynomee
10-13-2008, 03:38 PM
Eli ässillä on oikeasti maailman veemäisin pelata, jos ei lyö kaikkia rahoja heti. Flopin jälkeen saa arvailla onko jollakin kahdet parit tai jotain muuta roskaa, joka osuu. Varsinkin fixed limitissä ongelma on suuri. tuntuu että kohtuu panoksillakin 3/6 jengi roikkuu vaikka osoittaisit mitä vahvuutta. sitten nyrkki pöytään ja rigged rigged... Voi sitä tunteen paloa

siinä onkin suurin syy miksi FL:ää en pelaakkaan.. AA pitää saada allin pf.. sit vaan silmät kiinni ja toivotaan parasta :D

crymeriver
10-13-2008, 05:17 PM
Kyllähän kippiä voi harkita, jos muita on jo edellä menossa all-in ja on todennäköistä, että joku niistä katkee ja pääset rahoille kipillä. Ainakin harkita. Muutenhan nauloilla tietysti pyritään yksi-yhtä vastaan ja mahdollisimman paljon merkkejä keskelle pf.

mikejee
10-13-2008, 06:56 PM
Itse olen hävinnyt muutaman kerran ässil finaalipöydäs, tosin frollis. Anyway,paras tilanne on päästä nauloilla heads uppiin tai kork kolminpelin joka onnistuu sopivan suurella raisetuksella.

ninuzki
10-14-2008, 01:46 PM
Täytyisi pyrkiä all-in jo preflopissa. Jos maksajia on monta niin todennäköisesti sinusta vedetään ohi. Sitten otat vain re-buy:n :D

All-in on ratkaisu missä vaiheessa tahansa turnausta. Johdat joka tapauksessa vielä preflopissa ja olisi väärin kipata.

psktkr
10-14-2008, 02:49 PM
Yleinen virheolettamus on ettei AA:ta kipata. Sry but wtf mates? Totta kai olet pf edellä mitä tahansa muuta yhdistelmää, mutta flopilla voit olla jo rankasti jäljessä, jolloin kippaaminen ei ole huono vaihtoehto. Ässien perusideanahan onkin päästä pelaaman floppi huppina, jolloin olet oletusarvoisesti selvä suosikki.

Heiluri
10-14-2008, 03:16 PM
Yleinen virheolettamus on ettei AA:ta kipata. Sry but wtf mates? Totta kai olet pf edellä mitä tahansa muuta yhdistelmää, mutta flopilla voit olla jo rankasti jäljessä, jolloin kippaaminen ei ole huono vaihtoehto. Ässien perusideanahan onkin päästä pelaaman floppi huppina, jolloin olet oletusarvoisesti selvä suosikki.

Voisitko tästä stovettaa muutaman tilanteen jolloin ollaan vihun perceived rangea huomattavasti takana?

thedisaster
10-14-2008, 03:37 PM
Itse ainakin menee suoraan merkit keskelle AA:lla ja KK turnauksissa ja MTT:ssä koska maksuja tulee AK, AQ , AJ alle 50$ turnauksista oli mikä blinditaso tahansa ja sitten yleensä tuplataan tai joskus lennnetään pihalle mutta ei joka turnausta voi voittaa ja suurin osa ajasta päästään syvemmälle turnaukseen.

maranpaja
10-14-2008, 06:30 PM
Muistan tapauksen jossa suomalainen kaveri oli pelaamassa WSOP turnausta jenkeissa. Ensimmaisessa jaossa AA kouraan ja actionia piisas.
4way pf allinnit ekassa kadessa. Suomalainen kaveri kippas pf, koska halus haistella tunnelmaa ja pelata ensimmaisessa WSOP turnauksessa muutakin kuin ekan kaden.

Itse en kylla kippais AA normaali turneessa pf ikina.

redeye1986
10-14-2008, 09:15 PM
Yks paikka missä ne voi kipata HELPOSTI on esim full tiltin satelliitti, jonka pelasin monta kuukautta sitte. Siitä pääsi tosi paljo pelaajia siihen 750k:n sunnuntai-turnaukseen. En muista tarkkaa määrä, mut kuitenki yli 100. Mukana oli enää niin vähä pelaajia, että ku 4 tippuu nii satelliitti loppuu ja liput jaetaan. Olin kolmantena chipeissä edeltä tulee yks korotus ja sen jälkeen chipleader, joka oli samassa pöydässä, laittaa suorat allinit. Noh, instafold ja alkuperänen korottaja makso... QQ vs AK. Ja oisin toki voittanu. Mut ei ole todellakaan mitään järkiä riskeerata AA:llakaan täysin varmaa paikkaa johonkin turnauksen kun pääset sen 99,5% varmuudella foldaamalla. Kyseessä oli se iso turbo-satelliitti. Oisko se päivää ennen tai samana päivänä ku se 750k.

Mut joka tapauksessa lippu tuli about 5min päästä. Tuossa tilanteessa en ymmärrä sitä jos joku väittää, että tottakai AA:lla maksetaan pf init tuossa tilanteessa. Satelliiteissa ei pelata voitosta vaan paikasta pääturnaukseen. Kun se on jo käytännössä varmistettu niin on ihan turhaa ottaa riskiä, jossa tiput turnauksesta 20% todennäköisyydellä aliparia vastaan.

Se on sit mielipidekysymys lähteekö sillä JOKA tilanteessa pf allineihin vaik ois 5-way potti. Riippuu turnauksesta... Tai no. Minä lähtisin jokaisessa turnauksessa, missä tahansa vaiheessa, koska pelaan ainoastaan voitosta enkä viimeisestä rahasijasta.

thedisaster
10-14-2008, 09:28 PM
Yks paikka missä ne voi kipata HELPOSTI on esim full tiltin satelliitti, jonka pelasin monta kuukautta sitte. Siitä pääsi tosi paljo pelaajia siihen 750k:n sunnuntai-turnaukseen. En muista tarkkaa määrä, mut kuitenki yli 100. Mukana oli enää niin vähä pelaajia, että ku 4 tippuu nii satelliitti loppuu ja liput jaetaan. Olin kolmantena chipeissä edeltä tulee yks korotus ja sen jälkeen chipleader, joka oli samassa pöydässä, laittaa suorat allinit. Noh, instafold ja alkuperänen korottaja makso... QQ vs AK. Ja oisin toki voittanu. Mut ei ole todellakaan mitään järkiä riskeerata AA:llakaan täysin varmaa paikkaa johonkin turnauksen kun pääset sen 99,5% varmuudella foldaamalla. Kyseessä oli se iso turbo-satelliitti. Oisko se päivää ennen tai samana päivänä ku se 750k.

No jos on #3 chipeissä ja 104 pelaajaa ja 100 saa saman ticketin niin sillon foldataan kaikki mutta tää onki vähän special-tilanne.

NelsonGumigameli
10-15-2008, 02:19 PM
Jos pelkäät tippua bubblessa niin survo suoraan all-in, jos tulee maksu olet pirusti edellä ja jos saat blindit niin kai sekin on jo jotain :) Mutta silti suosittelen pelaamaan ne ihan normaalisti, 3x BB raise, +1BB kaikista limppereistä.

Eipä AA pf kipata oikeastaan kuin just jossain satelliiteissa.. niissä se voi olla jopa fiksua, vaikka sattuuhan se kun AA lentää pakkaan pf :)

armaani
10-16-2008, 02:48 PM
Taskuässätkään ei ole varma voitto preflop! Ihmiset unohtavat tuon ja siksi se tuntuu, että niillä häviää vähän väliä. AA:lla voiton muistaa sen 5sekuntia, mutta häviön 5kuukautta. AA vs. pienempi pari preflop all-in on noin 5:1. Eli ei varma voitto ;)

volvomies3
10-16-2008, 03:06 PM
Kyllä jos itsellä vähän merkkejä/alle keskitason ni melkeen all in ennen floppia
ja katotaan miten käy...
muuta en voi tästä sanoa

pylly73
10-18-2008, 07:13 AM
en ole ikinä kipannut AA:ta pre-flop, enkä kippaa!

luukku
10-18-2008, 05:27 PM
en kyllä AA osaa kipata. flopin jälkeen onkin sitte eri tilanne miten pelata ässät

aparkkila
10-19-2008, 10:38 AM
Ässillähän ei ikinä foldata periaatteessa, mutta ainut mahdollisuus jossa tän vois tehdä on satelliiteissa, jossa oot itse esim. 3:lla sijalla ja 1:lla sijalla oleva puskee kaikella all-in, ja vaikkapa 4 tai 5 saa palkinnon.

lebbba
10-19-2008, 11:56 AM
Kannattaa varmaan muistaa, että häviäminen ei läheskään aina tarkoita, että olisit pelannut väärin tai tyhmästi pokerissa.
All-in:iä vaan ässillä ja toivoo, ettei kaikki lähde mukaan. :D

erdem86
10-19-2008, 05:33 PM
Kerran oli lähellä kippia turnauksen bublessa olin menny niin shortiks että ei ollu ku pari bb verran sitten buttomiin naulat sb ja bb tietty maksaa ja chekkinä riverille bb tietty sain 59o tripisit, mutta omaa tyhmyyttäni olin menny niin shortiksi minkäs sille sitten voi.

Ferdie
10-20-2008, 03:26 PM
Johdat AA kuitenkin aina, joten kyllä se kannattaa aina pelata. Tietysti on jotain tosi marginaalisia tilanteita kuten sittarissa jos ois bubble ja kahella pelaajalla 10 chippiä ja sulla 500 ja isolla stackilla 9000 ja noi pikkustackit joutuis any2 all in seuraavaksi. Mutta nää on niin harvinaisia, et merkit vaan keskelle ja sormt ristiin. Kyl se AA voittaa kuitenkin useesti.

donthax
10-20-2008, 04:01 PM
Tavallisessa turnauksessahan ei kenenkään luupään pitäisi ässiä foldata vaikka kuinka buble olisi.. :eek: mutta sitten satelliiteissa joissa paikka on jo tavallaan varma niin on mielestäni ihan oikeutettua ne foldata..

Johtaja13
10-20-2008, 06:59 PM
Donthax täysin oikeassa ;) Muutenkin turnauksissa ei bubblessa foldailla vaan yritetään saada kaikki mahdolliset ilmaiset merkit omaan pinoon :eek: Mutta kyllä esim satelliitissa kun olet vaikka 2/6 ja 5delle paikka ja 2 tai 3 puskee merkit niin ainakin itse foldaisin, paitsi jos porukka on ihan shorttina. Varma foldi jos cl on puskenut :o

kendoyanari
10-20-2008, 09:55 PM
Èn itse missään vaiheessa pistäisi ässiä pakkaan jos tulisi preflopissa mahdollisuus laittaa merkit keskelle vaikka kahtakin vihua vastaan.

Keefas
10-21-2008, 08:55 AM
Ei turnauksia voiteta, jos ei oteta edgeä aina, kun sellaisen saa. Bubble tai ei bubblea ja yksi tai kaksi vihua preflop allin potissa.

Satelliiteissa on tosiaan oikein tiputtaa naulatkin tilanteessa, jossa pääsee varmasti turnauslipun syrjään kiinni foldaamalla. Tapahtuu kyllä hyvin harvoin.

hauski
10-21-2008, 09:59 AM
tavote on saada nauloilla merkit ketolaa ja toivoa maksuja, sekä toivoa että ei sukata :)