View Full Version : Muutamaan käsihistoriaan kaivataan kommentteja
Inspiron
09-24-2008, 01:52 PM
Hei, selailin käsihistorioita läpi ja sieltä löytyi muutama hieman marginaalinen tilanne. Toivottavasti kokeneemmat kommentoi peliä.
Käsi 1: Pöytä kuivunut 3-kätiseksi, Avaan buttonilta vihua vastaan, joka 6-kätisessä on vaikuttanut solidi TAGilta. Statsit 21/17 ja 3bet 9%. Ajattelin koolia pf suited connectoreilla ja katsoa tilanteen uudestaan flop. Saadaan kärkipari, johon tälläkertaa uskottiin loppuun asti. En halunnut puskea vihun mahdollisia ylikortteja pakkaan flopilla, koska mitään parempaa kättä en saa pakkaan ja outteja käden parantamiseksi ei juurikaan ole.
http://www.pokerihanska.com/?h=583699191
Käsi 2: Mielipiteitä minreisussta shortstäkin puskuun kun löysähkö vihu isommalla stäkillä maksaa positiosta avausreissun? Buttonin statsit 31/12 3bet 6% ja shortstack kalan 28/26 ja 3bet 23%. Takana on itsellä reissun jälkeen 233$ joten pakko maksu jos Button puskee all in?
http://www.pokerihanska.com/?h=243182818
Katsellaan näitä nyt aluksi ja postaan muutaman lisää myöhemmin
Donkki
09-24-2008, 03:06 PM
Pistetääs nyt jotain kommenttia:
Käsi 1: Jos pöytä on juuri mennyt kolmikätiseksi, voi tuon J9n pistää pakkaan jo pf tai viimeistään flop jos vihusta on Tag-solidi riidit ja katsoa hieman mihin suuntaan peli muuttuu. 3kätisessä ei kuitenkaan ole mikään virhe katketa kärkiparilla vihua vastaan, joka pystyy painaan barreleita ylikorteillakin.
Käsi 2: Tämä riippuu riideistä, mutta kyllä AQ hyvä käsi taitaa olla shortstäkin rangea vastaan, sieltä löytyy kuitenkin usein myös Ax. Sen sijaan reissasin hieman enemmän vaan osoittaakseni buttonille että en todellakaan ole foldaamassa ja että minulla on vahva käsi. Toi minireissu saattaa näyttää hieman heikolta ja BB saattaa puskee taskuparin, jonka olis mahdollisesti kipannut isompaan reissuun. Tällöin vedät huonosssa tapauksessa 5 outtista jos shortstakillä on Ax tai Qx.
Ihan hyvin pelattu kuitenkin ja toki kaikki tilanteet riippuvat hieman pelin kulusta ja omista riideistä ja tuntemuksista käden aikana. Keep up the good work.
tiltez
09-24-2008, 06:19 PM
Käsi 1: Mun mielestä 3 kätisessä tuota vihua vastaan voi ihan hyvin kipata jo preflopissa, just sen takia ettei synny tämmöisiä tilanteita. Flopilla mä saattasin jopa puskasta - tuntuu, että nykyään kaikki maksaa tuolla flopilla jopa pelkällä A-korkella ja sen takia toi on varmaan pahaita floppeja saada maksu pieniltä taskupareilta. Turnilla et voi mun mielestä mitenkään foldata vaan on pakko maksaa, koska sen puskurange on kuitenkin melko laaja ja saat jo ihan kohtuu oddsitkin.
Käsi 2: Pelaisin samalla tavalla. Pikkustäcki puskee varmasti todella löysästi tossa kohtaa, kun sun preflop raise on jo saanut yhden välimaksunkin. Luonnollisesti pakko maksu jos toi vihu päättää sitten sun miniraisen jälkeen puskea omansa keskelle, sielläkin varmasti sen verran laaja range ja hyvät oddsit sulle.
Purppurahattu
10-13-2008, 01:16 PM
Morjens vaan kaikille!
Käsi1: Olen samoilla linjoilla Donkin kanssa siinä että alle 100bb stäkillä voit hyvinkin heittää TAG:ia vastaan ton käden menemään PF. Kuitenkin jos päätät flopille mennä, niin tuntuisi hassulta kipata osunut toppair vihun cbettiin. Mielestäni hyvin pelattu siis postflop.
Käsi2: Noilla statseilla tuntuu standardilta peliltä. Voisi lisätä että jos shortstäkki puskee usein vastaavissa tilanteissa, niin reissun maksaja voi koittaa silloin tällöin träpittää sinua kovalla kädellä.
BluffiLaze
10-13-2008, 01:20 PM
Käsi 1: Hyvät riidit, hyvin pelattu.
Käsi 2: Mielestäni olit hieman liian aggro AQ:n kannssa pf, mutta en tiedä vihuista mitään joten en voi kunnolla sanoa pelasitko jaon oikein vai väärin
mikejee
10-13-2008, 01:38 PM
Kakkosesta voin heittää että prosentit ovat aika tasan. Vaikea paikka. Tuossa tilanteessa kun takana on jo noinkin iso pino merkkejä voisin sanoa että läpi vaan. Muutoin out.
mikejee
10-13-2008, 01:40 PM
Mielenkiintoinen tilanne. Oikein hyvin pelattu ja kärkipari kiinni. Tässä tilanteessa voittokäsi 80%
mikejee
10-13-2008, 01:44 PM
Paras mahdollinen tilanne olisi kun vastassa olisi selkeästi huonompi pelaaja. Tilanteessa voisi käyttää hyödyksi omia vahvuuksiaan eikä junnata.
mikejee
10-13-2008, 01:45 PM
Bluffilaze: Mitä mieltä tästä: AQ vs JJ ?
Fuzer
10-13-2008, 01:50 PM
No eipä mielestäni tuossa ensimmäisessä ole mitään ihmeellistä, sinulla on suited connectorit kädessä, suht "isot" vielä ja saat yliparin flopilla, turha sitä on panostaa yliparilla turhanpaljoa, ihan hyvää peliä mielestäni.
Toisen olisi voinut kyllä kipata vaikka olikin 3 pelaajaa pöydässä, AQ häviää kuitenkin suht monelle kädelle, tosin korttien avausten jälkeen olit johdossa ja biitti tuli...:mad:
mikejee
10-13-2008, 02:08 PM
liekkö ihan 80%?
Noh, Ei ollut tarkoitus kertoo tarkkaa prosenttia mutta mielestäni selvä johto.
Jimbero
10-13-2008, 02:20 PM
Ensimmäisessä kädessä teet melko löysän maksun pre-flopilla, olettaen että vihu on TAG. Itse olisin kipannut turnilla, en olisi uskonut että vihu bluffaa, vaan epäillyt TT-AA.
Jimbero
10-13-2008, 02:52 PM
Toisessa kädessä en olisi minreissannut vaan puskenut suoraan all-in.
käsi 1.
En lähtis pf ottaa maksua kun et oo vihun kanssa edes deeppinä. Usein oot dominoitu.
käsi 2.
standard
NymffiManiac
10-14-2008, 09:24 AM
Mielestäni tuo oli pelattu juuri niin kuin itse oisin nuo kädet pelannu. Siltä saralta täysin oikein:D:D no joo hyvinhän tuo käsi meni niinkuin pitikin
Mua kiinnostais mitä haet tossa tokassa kädessä tolla minreissulla?
Ite en ainakaan nyt keksi, että mitä etua tolla minireissulla saadaan?
Perusteluita:
- Jos buttonilla on riittävän vahva käsi maksaa tuo shortin pusku todennäköisesti sillä maksetaan/korotetaan myös tuo sinun minireissusi, joten en usko että kovinkaan usein tuo minireissu buttonia tossa tiputtaa.
- Tekemällä minireissun tossa sidot itsesi pottiin, jos vain tyytyisit maksamaan ja buttoni päättäisi puskea loput tosta vois olla mahdollista päästä irti, tai jos buttoni maksais ja missaisit flopin iha totaalisesti ni siitä vois vielä päästä irti.
- Toi että button vaan maksaa sun reissun ei mun mielestä kerro mistään erityisen kovasta kädestä, joten uskoisin sun olevan tarpeeksi usein koinarissa tossa että voisit puskea loput chipit pottiin, kuitenkin pusku tossa tiputtaa varmasti jonkin verran käsiä pois.
Oli mulla tästä enemmänkin sanottavaa mut nyt ei ajatus kulje, noikin vähän sekavasti perusteltu mutta palailen asiaan kun alkaa taas ajatus kulkemaan :D
psktkr
10-14-2008, 03:21 PM
Käsi 1: Pf fold tai flopilta reissua että saadaan jotain infoa tilanteesta eikä vain maksella perästä.
Käsi 2: Peruspeli noilla statseilla.
Heiluri
10-14-2008, 03:36 PM
Käsi 1: Pf fold tai flopilta reissua että saadaan jotain infoa tilanteesta eikä vain maksella perästä.
Hyi vittu, muutat kätesi bluffiksi ja yrität saada vihun rangesta pakkaan kaiken mitä se ei foldaa?
Käsi 2: Peruspeli noilla statseilla.
Mua kiinnostais tietää mitä etua tolla minireissulla saadaan tossa? Käsi ei toki ole huonosti pelattu mut mietin voisiko sen pelata paremmin?
Ihan yleisesti kaikille heitän tän kysymyksen ketä on kommentoinu tota kakkoskättä.
maranpaja
10-14-2008, 05:56 PM
Molemmat kadet varsin pelaaja kohtasia. Nyt olis tarpeeseen ne legendaariset riidit vihuista.
Ekassa kadessa voitat pelkan bluffin, eli onko riidit etta vihu tassa muuvailee.
Toinen kasi musta hyvin pelattu. Shortstack vihu squeezee pushaamalla.
AQ on hyva alotuskasi, mutta oot yleensa parhaimmallaan flipissa.
Kaipa tassa voi taas kysya, etta karttaako hero varianssia vai ei. Onhan toi 50bb helppo coolii tolla kadella, koska varsinkin sun takana oleva vihu vaikuttaa wiikilta, eli ei varmasti oo makselemassa.
maranpaja
10-14-2008, 05:58 PM
Niin vahingossa sanoin siis, etta on helppo coolia toi 50bb. Imo selkee pushihan taa on jos meinaa kaden pelata.
puputupuna
10-28-2008, 11:52 AM
eka kasi!!! siis mita ihmetta missa verkossa pelaat? mista tommosia vihuja loytyy?:confused: